Geen contact met werknemer
Deze week kwam er bij de Vliegende arbodienst een bijzondere ziekmelding binnen van een werkgever. De betreffende werkgever verneemt sinds begin dit jaar niets meer van werknemer. De werkgever heeft besloten het loon stop te zetten en werknemer uiteindelijk uit dienst te melden. Hij had tenslotte diverse malen getracht zijn werknemer te bereiken, maar helaas zonder resultaat. Daarnaast heeft hij ook nooit een ziekmelding ontvangen en niets meer van zijn werknemer gehoord.
Ziek na 4 maanden afwezigheid
Op een mooi zonnige dag krijgt de werkgever een brief van het UWV, met daarin het bericht dat de werkgever verplicht is zijn re-integratie inspanningen te doen, omdat de werknemer in kwestie zich bij het UWV had ziek gemeld. De werkgever reageerde natuurlijk zeer verbaasd en werd hiermee ook teruggefloten met betrekking tot het beëindigen van het dienstverband.
Toch starten met re-integratie
De werkgever heeft meteen een bedrijfsarts via de website van de vliegende arbodienst besteld, om te zorgen dat hij zo snel mogelijk kan voldoen aan de vraag van het UWV.
Het is altijd moeilijk oordelen wat er precies gaande is tussen werknemer en werkgever. Onze ervaring is dat er in de meeste gevallen meer speelt, dan bij ons kenbaar wordt gemaakt. Goed doorvragen, de juiste bedrijfsarts en jarenlange ervaring zorgen ervoor dat iedere casus bij ons zijn juiste beloop krijgt.
Arbodienstverlening is puur maatwerk en geen enkel verzuim is hetzelfde.